Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Az EVS jó módszer a felnőtté válásra

2017. február 01. 10:31 - Mokos Béla

Magyarországtól a Daniele Manin Gimnáziumig - Kapitány Petra EVS önkéntes írása

Kapitány Petra Pécsről jön, pontosabban Magyarországról. 23 éves, és 2016 szeptemberében érkezett Cremonaba, hogy az Európai Önkéntes Szolgálat keretében részt vegyen a School of Talents, rövidebb nevén SOFT projektben. Petra legfőbb motivációs olasz nyelvtudásának fejlesztése. 9 hónapig, amíg Cremona-ban tartózkodik, a Daniele Manin Gimnázium dolgozni, ahol részt vesz az órákon és az azokhoz kapcsolódó nem-formális foglalkozásokon, valamint a könyvtár munkájában, így például színházi programokat szervez, és különböző önkéntes szervezetek munkáját segíti. A gimnázium ezzel a projekttel tervezi az EVS népszerűsítését a helyi fiatalok számára.

Az alábbi interjú eredetije egy helyi Mondo Padano januári számában jelent meg olaszul. A fordítást maga Kapitány Petra készítette.

2001_bianco_08.jpg

Mikor és hogyan döntötted el, hogy elindulsz Magyarországról?
Amikor először hallottam az EVS-ről, azonnal eldöntöttem, hogy én is jelentkezni fogok. Éltem már előtte Olaszországban, és szerettem volna visszajönni, nagyon megkedveltem ezt az országot.

Szóval ismerted már az olasz nyelvet.
Persze, 3 éve Sienaban voltam Erasmus ösztöndíjjal, és két nyáron keresztül au-pair voltam egy félig magyar, félig olasz családnál.

Miért éppen Cremona-t választottad?
Amikor elkezdtem EVS projekteket keresni Olaszországban, bármelyik város megfelelt volna számomra. Végül rátaláltam erre a projektre Cremona-ban, és meg kell mondjam, rögtön megtetszett. Így esett a választásom Cremona-ra, és most itt vagyok.

Mi az ami a legjobban tetszik neked Olaszországban, és melyek szerinted a legnagyobb különbségek Olaszország és Magyarország között?
Olaszországban és Cremona-ban az emberek szimpatikusabbak és nyitottabbak mint Magyarországon. Ez az egyik oka annak, hogy akkor is, ha messze vagyok az országomtól, mindig otthon érzem itt magam.

Amióta itt vagy Olaszországban, változtak a szokásaid?
Ami a legjobban megváltozott az az étkezésem, mert itt kicsit más mint Magyarországon. A termékek mások mint otthon, és amikor Olaszországban vagy, megtanulsz úgy enni, mint az olaszok.

Az EVS tapasztalat mennyire segített a felnőtté válásban?
Mivel a projektemben mindig fix beosztásom van, és elég sok mindenért vagyok felelős, ezért felnőttebbnek és komolyabbnak érzem magam. Még 5 hónapom van hátra, de már most sok mindent tanultam, amiért nagyon hálás vagyok.

Szeretnél végleg ideköltözni?
Talán nem pont Cremona-ba, de szeretnék Olaszországban maradni és dolgozni.

 2001_bianco_09.jpg

Ha szeretnél te is EVS önkéntes lenni, az itt található jelentkezési lap kitöltésével tudod elindítani a folyamatot.

Az Európai Önkéntes Szolgálatról itt találsz részleteket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr3312173704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása