Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Epilógus, avagy egy antiblogger naplója

2020. augusztus 13. 10:52 - Mokos Béla

Zöllei Zita önkéntes írása

Kinn szakad az eső…már 4 napja. Ez az itteniek szerint sem normális. Forr a teavíz, megy a mosógép. Igazán idilli hangulat, hogy megírjam mi is történt velem az elmúlt 7 napban. Hihetetlen, de még csak egy hét?! Mintha már egy hónapja szívnám a jó kis tiroli levegőt és az elvétve előforduló tehéntrágya aromáját. Magabiztosan sétálgatok a városban, mint egy idevalósi, a turisták leszólítanak, hogy mi merre van....és az a durva, hogy tudom
Ezek a kis beszámolók, mint egy emlékkönyv, megőrzik majd ennek az egy évnek az eseményeit, emlékeit. Mivel egy kicsit inkább magamnak írom (, de azért igyekszem informatív és számotokra is érdekes lenni), lehet, hogy elvétve akad benne néhány infó, amit nem mindenki ért, de még lehet én se.
Határozottan kijelenthetem, hogy még tudok magyarul és nem rabolt el semmilyen alpesi jeti.
Mondanám, hogy rendes leszek és rendszeresen írok, de….

Első napok,
avagy hogyan vágd haza a sarkad + első nap az iskolában


A hétfő hajnalban induló vonaton szerencsére egész nyugis légkör uralkodott. Az inkább unalmasnak titulálható 7 órás Budapest-Innsbruck utat azért feldobta egy emo-raszta srác, aki hely híján felfeküdt a csomagoknak kialakított tárolóra. Miután elég kényelmetlennek érezte ideiglenes fekvőalkalmatosságát, bevágott 3 energiaitalt és kávétúladagolásos mókusként mászkált fel-alá.:D


Az állomáson A várt rám és elvitt a kecóba, ami számomra tökéletes. Minden van benne, ami kell. Na de inkább beszéljenek a képek!


Majd körbevezetett az iskolában és sétáltunk egy kicsit a belvárosban is.


Másnap hatalmas lelkesedéssel elhatároztam, hogy eltúrázok Kupf-ba, ahonnan szuper kilátás nyílik Telfsre és nagyon sok gomba található (btw). Igen ám, de Zita néni természetesen volt olyan ügyes, hogy a vadiúj túracipővel kellett megtennie a 3 órás túrát…jár a keksz…és az óriási vízhólyagok. Ezt követően azért csak elmentem még Telfs felfedezésére (Mutter! Találtam turit! :D), majd a leteszteltem a helyközi buszos közlekedést. Innsbruckban bolyongtam egy-két órát. Nagyon jó volt újra a városban járni, most már rutinosabb szemmel (megj.: tavaly novemberben egy hetet töltöttem a tiroli „fővárosban”)


Szerdán nem bírtam a véremmel és a kis utcai szandálommal vágtam neki egy újabb túrának. Klammsteig felé vettem az irányt, de miután realizáltam a lehetőségeket félúton, rádöbbentem, hogy a szandálom elvérezne az út további részén, így visszafordultam…maybe next time. Délután A elhívott egy kis fürdőzésre a közelben lévő Möserer See-hez.


Csütörtökön végreeeee elérkezett a team meeting napja, találkozhattam a kollégákkal. Nos kérem szépen, itt a tanévnyitó értekezlet nem jelenléti ívvel, tűzvédelmi előadással és egyéb szafaládéval telik:
• egy szuper kis közös reggelivel kezdtünk és mindenki bemutatkozott. Mindannyian rendkívül szimpatikusak, nyitottak és lelkesek
• ezt követően jött a kicsit szárazabb rész, ahol főleg a „házi
feladat” (Hausübung) került terítékre, az egészséges (bió, regionális, szezonális) tízórai (Jause), valamint a tanév rendje, események, változások
• ezután egy vega ebéd vette kezdetét, ahol szusitól kezdve tofu curryn át mindenféle finomság volt →Kezeket fel, aki már fogyasztott fine-dining minőségű kaját a sulis értekezleten!
• zárásképpen külön-külön a csoportokban tanító tanárok kreatív montázzsal vázolták fel céljaikat, terveiket erre az évre


(Az iskoláról külön beszámolót fogok írni, de elöljáróban megemlítendő, hogy az iskolában nem osztályok vannak, hanem a gyerekek életkor és tudás szerint 3 csoportba vannak beosztva:
• Primaria 1: 6-9 év
• Primaria 2: 9-12 év
• Sekundaria: 12-15 év
Önkéntes társam B, majd a Seku-ban, jómagam pedig a P1-ben fogok dolgozni. Már nagyon várom!)


Familientage,
avagy hogyan jegyezzünk meg 80 nevet egy hétvége alatt


A péntektől vasárnapig tartó családi hétvége alatt rengeteg élménnyel gazdagodtam, hihetetlen kedves embereket ismertem meg és átélhettem, hogy milyen is lehet egy szuper tanár-szülő kapcsolat. (Ez a hétvége megérne egy külön beszámolót, de jófej vagyok, és most megkapjátok ajándékba!)


Az iskola 10 éves fenállása óta mindig egy családi hétvégével indítja az új tanévet. Itt lehetőség nyílik még közelebbről megismerni az új családokat, kellemes időtöltés keretén belül megbeszélni az elkövetkező 10 hónap legfontosabb információit. Ezen a hétvégén a P1 csoport, a következő héten pedig a P2+Seku tartja meg a programot. Az idei úticél Bruck im Zillertal volt, ahová A-val mentem kocsival és a többi kolléganővel előkészítettük a terepet. Az AktivHotel Eberleiten Gasthof-ot önfenntartóként vettünk birtokba, vagyis a főzést és a takarítást magunk oldottuk meg. A szálláson egy nagy ebédlőben étkeztünk, a családok egy-egy szobában voltak elszállásolva, az alagsorban található társalgóban (Seminarraum) tartották a szülői értekezleteket és a gyerekek szabadon játszhattak, olvashattak. Még aznap este egy jó kis „Patchdinner”-rel készültek a szülők, vagyis mindenki hozott magával valami otthon készült finomságot. A hétvége további részében egy táblázatba lehetett feliratkozni, hogy ki vállalja el:

• az ebéd/vacsora főzését
• a reggeli előkészítését →stréber voltam →7-kor keltem, segítettem
• az eltakarítást, mosogatást

1.nap:
• este egy jó kis játékestet tartottunk: egyik kolléganőmet meg is tanítottam a backgammon alapjaira (Sensei remélem büszke vagy rám ) és megtanultam a Bieberbande (Hódbanda) és Das Magische Labyrinth (Mágikus labirintus) játékot.
• a szülőkkel késő estig jókat beszéltünk főleg a gombákról….az erdőben….sok van…igen….van, aki összeszedett egy kirándulás alkalmával 60 kg rókagombát (Eierschwammerl) :D

2.nap:
• reggeli utáni 1. napi rendi pont volt Zita néni hivatalos bemutatkozása a szülőknek. Nagyon izgultam, de jól sikerült…
• aztán egy kis csoporttal egy Naturexpedition-ra indultuk és felfedeztük a környéket két kutyi: Luu (fehér) és Akira (barna) társaságában
• aztán a szülőknek további megbeszéléseket tartottak, a gyerekek játszottak, az újonnan érkezők pedig fatáblára festettek, melyre a
fényképük kerül és az iskolában a többi mellé kiakasztjuk. Ezen kívül névre szóló bögrét készítettek, amit a suliban használnak majd.
• délután másik két kolléganőmmel workshopokat, kézműves foglalkozásokat tartottunk a gyerekeknek. Lehetőség volt:
o a filctechnikával (Nassfilzen) alátét, ékszer vagy egyéb kreatív dolog elkészítésére (csináltam én is egy cuki pacman-t)
o üvegnyomatot (Glasabdruck): egy üveglapra festékkel izgalmasnál izgalmasabb motívumokat, formákat festettek a gyerekek és a lelkes szülők, majd a papírt rásimítva lenyomatot készíthettek
o a társalgóban gipszmaszkot (Gipsmasken)
o az udvaron pedig különböző fából készült eszközök alkotására (Schnitzen) volt lehetősége a gyerekeknek.
• vacsora után közösen énekeltünk (vagyis énekeltek mert nem sok közöm volt a dalokhoz…:D), aztán fáklyás kirándulásra indultunk
(Fackelwanderung). Takarodó után pedig 2-ig nyomtuk a tábortűz bulit a legkitartóbb szülőkkel. Két apuka gitárral biztosította a zenét, a néhány üveg bor és sör pedig a jó hangulatot. (nem ittam egy kortyot se…eskü )

3.nap:
• a reggelit követően hajtogatásra (Falten), az előző nap elkészített maszkok dekorálására és rajzolásra, festésre volt lehetőség. A hajtogatás volt az én állomásom és egy origami könyvből magam is tanultam új dolgokat. Két kisfiú annyira rápörgött a dologra, hogy kb. 1 órán át egy egész állatfarmot legyártottak :D
• ebédet követően pakolás, takarítás következett és a családok nagy részével a szakadó eső ellenére is lelkesen útba vettünk az utolsó állomásunkat
• Schwazban meglátogattuk az ezüstbányát (Schwazer Silberbergwerk). Egy klassz kis csillével utaztunk be 800 m mélyre a hegy gyomrába. Megismertük a középkor legnagyobb bányájának történetét, a híres schwazi vízemelőművet és jó mélyen belélegeztük a tárna egészséges levegőjét.
Mindent összefoglalva nagyon pozitív az első benyomásom és egy szuper hetet tudhatok magam mögött. Remélem a tiétek is jól telt

Ahogy a tisztelettudó bányász mondaná, aki jól beszél németül:
«Glück auf!»*
*Bányász-köszöntés: jó szerencsét!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr7916138436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása