Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Játszani mindig van kedvem

2016. március 10. 09:55 - Mokos Béla

Interjú Sergio Arinas EVS önkéntessel

Sergio-t a spanyol barátai egyszerűen csak Serginek hívják, egy híres spanyol focista miatt, ami egyben a név katalán változata. Sergi mindig mosolyog, és ha csak lehet, játszik a gyerekekkel.

p1010056a.jpg

 Mivel foglalkoztál és hol éltél az önkéntes szolgálat előtt?

La Riojából származom, Spanyolország egyik északi régiójából, ami Baszkföldtől és Navarrától délre található. A legközelebbi nagyváros Bilbao. A szülővárosom neve Logroño, ami a tartomány központja. Nagyjából 150 000 ember él itt. Spanyol léptékben nem túl nagy város, ami egyben az előnye is, mivel a méretei miatt könnyen el lehet jutni gyalog vagy kerékpárral a város egyik végéből a másikba. Logroño-t a spanyolok finom borairól és ételeiről ismerik leginkább.

Bár logroño-i vagyok, az elmúlt években más városokban éltem. Hat éve Madridba költöztem, hogy az egyetemen pszichológiát tanuljak. Két évig éltem ott, aztán Santiago de Compostelába mentem a SICUE program keretében, ami olyasmi, mint az Erasmus program, csak Spanyolországon belül valósítható meg. Santiago-ban jártam az egyetem harmadik évfolyamát, majd pedig Madridban fejeztem be az egyetemet. Az ezt követő évben ott dolgoztam magántanárként és egy iskolában napközis tanárként. 2015 nyarán Sant Cugat del Vallés-ba költöztem, ami egy Barcelona melletti kis falu, nagyjából olyan távolságban egymástól mint Göd és Budapest. Itt egy szellemi és mozgássérülteket ellátó otthonban dolgoztam ápolóként és foglalkoztatóként, valamint egy gimnáziumban ifjúsági animátorként.

 Miért éppen az EVS program tűnt kézenfekvő továbblépési lehetőségnek számodra?

A jelenlegi fő célom az, hogy tanuljak, a szó bővebb értelmében. Fejleszteni szeretném az angol tudásom, szívesen tanulok új nyelveket is, mint például a magyar, kíváncsi vagyok más országok kultúrájára és keresem azokat a lehetőségeket, amikor számomra szokatlan környezetben zajlik a munkavégzés. Egy hónap tapasztalat után úgy tűnik számomra, hogy az Európai Önkéntes Szolgálat nagyon jó tapasztalatszerzési lehetőséget kínál számomra, amelynek a segítségével a személyiségem is fejlődhet.

 Hogyan érzed magad nálunk, Magyarországon? Melyek az elmúlt hetek legfontosabb pillanatai számodra?

Emlékezetes volt a megérkezést követő képzés Budapesten, ahol azon túl, hogy megiserkedtem sok másik önkéntessel, számos új módszert tanultam. Úgy tűnik most, hogy ezeket az iskolai munkámban vagy az élet más területein használni tudom majd.

Élmény megismerni a környéket is, ahol lakom. Lassacskán felfedezem a számomra érdekes helyeket, sarkokat Dunakeszin és Budapesten egyaránt.

Ami azt illeti, nem készültem semmiféle különös módon a külföldön való életre. Persze kiváltottam az egészségbiztosítási kártyát, és nyitottam egy bankszámlát, amiről ingyenes a külföldi pénzfelvétel, és tájékozódtam az országról, egy kicsit a történelemről, a klímáról, a pénzről, és arról is, hogy kell-e majd intéznem valamit a megérkezésem után. A küldő szervezetem sokat segített a felkészülésben. Például abban, hogy önkéntesként mi lehet itt a szerepem, milyenek az előzetes elvárásaim, és milyenek lehetnek a lehetséges reakcióim vagy érzéseim, amelyek normálisnak számítanak egy ilyen típusú helyzetben.

Az első heteim Magyarországon jól teltek. Bár vannak kulturális különbségek, úgy veszem észre, hogy nem vagyunk annyira mások. A legnagyobb különbség számomra az időbeosztás, például az étkezéseket időpontjait vagy a a bolti nyitva tartást illetően. De lassacskán hozzászokom, hiszen az első hetek lényegében az alkalmazkodásról szólnak.

 Hogyan telnek a napjaid, mivel töltöd szívesen az időd?

A szabadidőmben szeretek az utcán lenni, sétálgatni, inni valamit a barátaimmal, kerékpározni, focizni vagy kosarazni; de azt is szeretem, amikor egyedül vagyok, olvasok, zenét hallgatok, filmeket nézek. És az egyik kedvenc tevékenységem, amikor vasárnap csak heverészek az ágyban, és a rádióban futballmeccs-közvetítéseket hallgatok.

Sergi által vezetett szakkörök a Búzaszem Iskolában:

Foci felsősöknek: szerdán 14.10 – 15.25 és pénteken 14.30 – 16.00

Foci alsósoknak: Kedden 15.25 – 16.30

Kosárlabda korhatár nélkül: Szerda 15.25 – 16.30

 

erasmus_logo_mic.jpgAz EVS projekt az Európai Bizottság Erasmus+ program támogatásával valósul meg. A projekt fogadó szervezete a Búzaszem Alapítvány. Koordináló szervezet: Fiatalok a Vidékért Egyesület.

 

Az interjú tartalma kizárólag a Fiatalok a Vidékért Egyesület felelőssége, és az Európai Bizottság nem felelős az abban megjelent információkért.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr88456486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása