Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Önkéntesként rázódtam bele a svéd életbe

2016. január 12. 20:22 - Mokos Béla

Mészáros Ági írása

2015 január 14-én este érkeztem meg a Stockholmtól Északra fekvő, körülbelül 70 ezer fős svéd kisvárosba, Gävle-be. A hó körülbelül térdig ért, varázslatos volt.

Túl sok időt nem hagytak pihenni, másnap délre már mennem kellett a Youth Centerbe megismerkedni a leendő kollégákkal. Egy nagyon jó hangulatú társaság fogadott, épp az egyik kollégám szülinapját ünnepeltük. Ez volt az első benyomásom: A Rapatac egy nagycsalád.

A következő napokban igyekeztem mindenkivel beszélgetni a munkaköréről, illetve, hogy az hogyan kapcsolódik az én tennivalóimhoz, és viszonylag hamar belerázódtam én is a napi rutinba. A nap egyik felében spontán foglalkozást tartottam, a másik felében vagy a könyvtárban ügyeltem a rendet, vagy szervezett foglalkozást tartottam a másik két önkéntes társammal. A tavaszi félévben heti kétszer tartottam angolt és háztartástan foglalkozást a gyerekeknek.

Körülbelül március magasságában iratkoztam be a bevándorlóknak tartott ingyenes svéd nyelvi kurzusra. Kicsit féltem először, mert a csoport nagyon nagy volt (állandóan 20-25 fő) de végül ki tudtam zárni, és csak magamra koncentrálni.

foto1.jpg

A nyár szinte egy szempillantás alatt elröppent. Júliusban három hétig zárva voltunk, ezért én is hazajöttem Budapestre, illetve elmentem hegyet mászni Ausztriába a barátaimmal. Augusztusban nyári tábort tartottunk, mindennap más programokkal. Egyik nap még a városi töltésre is kimentünk fürdeni, az volt a legfelhőtlenebb nap a nyáron. :)

Ősszel újra visszaálltunk a szokásos rutinba és a nyelviskola is folytatódott. Az angol foglalkozást átadtam a brit kollégámnak, de helyette sem tétlenkedtem, hiszen csapatépítés és jóga foglalkozásokat találtam ki a gyerekeknek. Az előbbit ugyan kevésbé szerettem a végére, a jóga viszont nagyon bejött, a gyerekek imádták.

foto2.jpg

December elején végeztem el az SFI bevándorló nyelviskolájának a hivatalos nyelvvizsgáját, úgyhogy papíron már mindenképpen beszélek valamennyire svédül. :)

Februárban és szeptemberben volt a két EVS tréning, mindkettő többnyire ugyanazokkal az emberekkel. Nagyon jól éreztük magunkat mind a tréningen, mind az együtt töltött szabadidőben. Stockholm egy nagyon kellemes város télen-nyáron. A tréning maga is sokat segített céljaim elérésében, hiszen februárban tűztem ki az évre vonatkozó feladataimat.

Amennyire pénztárcám engedte, próbáltam utazgatni is. A Húsvétot Gotland szigetén töltöttem, a Szent Iván éjt Göteborgban, sokszor megfordultam Stockholmban is, de legjobban természetesen Gävle-t és a környékét tudtam felfedezni, Uppsala-ig bezárólag.

Egy nagyon jól sikerült év van mögöttem, amihez rengeteg segítséget kaptam tőletek, amit ezúton is köszönök. :)

Mészáros Ági

Ha EVS önkéntes szeretnél lenni, kezdd azzal a folyamatot, hogy felveszed a kapcsolatot egy hazai EVS küldő szervezettel. Ha arra vagy kíváncsi, hogyan találhatsz fogadó szervezetet, olvasd el az itt letölthető útmutatónkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr378265546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása