Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Litvániában voltam önkéntes

2019. szeptember 02. 15:46 - Mokos Béla

Keller Kolos írása

Litvániában voltam önkéntes közel fél évig a második legnagyobb városba Kaunasban. A városhoz közeli (1-1,5 óra) regionális parkban önkénteskedtem. Egy spanyol önkéntes volt a társam, az elején voltak súrlódások kettőnk közt, de idővel nagyon jó viszonyba lettünk :) A munka egyáltalán nem volt monoton minden nap majdhogynem más volt a feladat ami jó, mert nem volt az az érzés, hogy egy idő után unalmas. Sok fajta munkát végeztem. Megpróbálom felsorolni az összeset :)

Az elején legtöbbször szemetet szedtünk a túra útvonalak, kilátók mentén sokszor iskolásokkal, gyerekekkel együtt. Fű nyírás, fűnyíró géppel és fűkaszával. Padok és kisebb “menedék” házak festése. Az elhasználódott, megkopott túra útvonal festések eltávolítása majd újra festése. “Monitoring” ami annyit tesz, hogy a turisták által népszerű helyeken pár órán keresztül megkellett számolni hányan érkeztek, mivel (autó, bicikli stb.) mit csináltak (sport, piknik, fürdés stb.) Kicsit hasonló ehhez a feladathoz amikor fel kellett mérni a turista útvonalon az infrastruktúrát. Fel kellett jegyezni, hogy mi van ott és miből mennyi van pl hány pad, kerítés, híd, parkoló ilyesmi. Ha valami kár, szemét volt arról képet csinálni és feljegyezni a helyét. Sajnos sok volt az összefirkálás, szemét. Utána visszamentünk, összeszedtük a szemetet és próbáltuk helyrehozni a károkat. Az iskolai időben majdnem minden héten jöttek a látogatói központba gyerekek tanulni a természetről és parkról. Minden ilyen esemény egy kis mini túrával zárult az erdőben, ilyenkor fényképeket csináltam meg igyekeztem, hogy egy gyerek se vesszen el az erdőben :) De ezen felül havonta egyszer egy hétvégén jöttek a mi “ranger” eink ők nem cserkészek, de hasonló. Gyerekek, akik szeretik a természetet és egy jót szórakoznak a hétvégén. A gyerekek 5 és 13 év közötti korosztály volt, annyit azért megjegyeznék, hogy mindenki gyerek a kicsitől a nagyig nagyon jól beszélt angolul néhányan pluszba meg oroszul is. A magyar oktatás meg kérdezhetné a litvánt, hogy mi a titkuk :) Ezeken a hétvégéken (péntek délután jöttek és szombaton délután mentek) sokfajta programunk volt a gyerekeknek. Például, orientációs játékok, kaptak egy térképet és megkellett találniuk bizonyos pontokat, ahol volt valami természettel kapcsolatos feladvány. Csoportos játékok, memória játék igazából minden játéknak, amit játszottunk, képesség fejlesztő játékok voltak. Talán a foci ami talán kevésbé volt hasznos :D De egyszer játszottunk és utána mindig azt akarták, ami fura volt hiszen Litvániában a kosárlabda az ami nagyon népszerű és nagyon jók is benne világviszonylatban is. A játékon kívül csináltam különböző kvízeket Litvániáról, a litván természetről a gyerekeknek. Minden ilyen hétvége egy tábortüzös sütögetéssel zárult, ami mindig szuper volt :) A parkkal volt lehetőségem számos másik parkba szerte Litvániában eljutni, amik nagyon érdekesek voltak mert nálunk ilyenek nincsenek. Például az egyik parkban a hatalmas mocsárban kiépített turista utat jártuk be. De voltunk a Curonian Spit (UNESCO világörökség része) nemzeti parkban, ami tejesen egyedülálló, hatalmas homokdűnéivel Európába. Szóval lényegében nyaraltam, láttam sok dolgot csak teljesen ingyen. Emellett mondhatni igen sokat utaztam Európán belül, a török barátommal csináltunk egy hetes utazást, Hollandia, Belgium majd Franciaország. Párizsban például egy ex önkéntes szállásolt el minket, akit itt ismertünk meg :) Az önkéntes társammal a balti országokat, Dániát, Svédországot és a Oroszországot néztük meg.  Ezek az utazások teljesen abból lettek finanszírozva, amit itt kapunk. Természetesen, ha ügyesen csinálod, spórolsz akkor nem lehetetlen semmi :) Egyik alkalommal oda vissza 400 km tettünk meg stoppal a Balti tengerig ezzel megspórolva közel egy repülőjegynek az árát :D Összeségében ez a fel év nagyon jó volt, láttam rengeteg mindent, barátaim lettek szerte Európában. A litvánok akiket megismertem nagyon barátságosak és befogadóak, amikor megtudták, hogy önkéntes vagyok mindig megköszönték, hogy itt vagyok és teszek valamit Litvániáért �Az angolom is rengeteget fejlődött. Szóval én ajánlom mindenkinek, kicsit “kinyílik” a világ ha megismersz más kultúrákat is :)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr8115036272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása