Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Halihó Székelyföld!

2018. október 16. 09:06 - Mokos Béla

Bozzay Sári E+ önkéntes írása


Halihó!
 
Megérkeztem szerencsésen hétfő estére. Alig vannak járatok Csíkból. Ez azért mégiscsak meglepő. Napi 2. Jó lehet, hogy vannak még vonatok vagy valami.. :D Még nem jártam utána az átszállós lehetőségeknek. Nagyon kedvesen vártak és fogadtak.
 
Leírom az életkörülményeimet.
Van egy ház, ahol mindannyian lakunk. Én másik két lánnyal vagyok egy szobában. Közös konyha, vizes helységek, nappali és kreatív szoba van. Van még egy stúdió, ahol a rádiósok dolgoznak közülünk, meg egy szoba ahova teregetünk amiben van egy-két asztal is, ha valaki félre akar vonulni valami számítógépes munkát végezni. 
Ez nagyon jó, pont arra vágytam hogy 8 embert "el kelljen viselni" magam körül. :) Pesten felcsavart, hogy üres lakásra mentem haza. Itt cserébe nem lehet 2 lépést mezítláb menni, ha az ember a saját bőrét szeretné látni a teste külsején. :D Kipróbáltam, mindenhol retek van. 
Szerencsére az előző önkéntesek hagytak itt egy csomó mindent, úgyhogy lett egy szép fehér papucsom. (Ami már szürke.)
 
Tehát 2 magyar lánnyal vagyok egy szobában, az egyik régebb óta önkénteskedik és csak decemberig marad, a másikkal egyszerre érkeztünk. Elég jól megtaláltuk a hangot, sok a közös bennünk. Van még 2 magyar fiú, egy Kanári szigeteki, egy katalán, egy portugál, két észt lány és egy srác Lettországból talán. Meg egy olasz lány. Ennyien vagyunk. 
 
Ezen a héten mindkét helyen voltam ahol dolgozni fogok. Kedden rögtön átmentünk Csekefalvára Noémihez. Vannak itt jó kis falusi biciklik amiket használhatunk. Csekefalvára kb 20 perc áttekerni, de csak a dombok miatt meg azért, mert a sárga bicikli hiába szép, a lánca fölfelé két tekerésenként egyet megugrik, úgyhogy viszonylag lassan haladtam vele. :D
Noémi ott az unitárius lelkész, emellett főleg levendulával, de más növényekkel is foglalkozik. A férje Molodován Gergely. Ezt csak úgy leírtam, mert tetszik a neve. Ő szokta az illóolajokat párolni. A múltkor megmutatta az üstöt és mesélt kicsit. Nagyon érdekes! 
Ma voltam Emesénél először, Ő Szentábrahám végén lakik, egy faluval odébb. Nagyon nagy területen dolgozik és nagyon sokféle növénnyel! Illetve sokféleképp keveri is őket teának, fűszereknek. Ott mire megtanulom, hogy mi a helyzet... 
Addigra bele is szokok. :D 
Biciklivel mehetek amíg tudok, aztán stoppal, taxival, gyalog.. Ahogy akarok, mert busz nem jár. 

A napjaink úgy fognak kinézni kb, hogy minden reggel 9-kor van egy megbeszélés. Ez egy ingyenes angol óra. Utána mindenki megy a dolgára. Én felváltva fogok menni egyik nap ide, másik nap oda, a péntekek meg könyves napok lesznek valószínűleg amikor olvasni fogok a növényekről. Emese mondta hogy télen, mikor nem tud nekem olyan munkát adni, akkor lehet növénykatalógust készíteni, hogy mi mire jó, hogy kell mit készíteni belőle. Ez jó, mert meg is tanulom, meg itt is lesz egy valami anyag, amiből könnyen tudnak majd foglalkozásokat tartani iskolásoknak ha van egy olyan program.
 
A maradék időket pedig eddig sikerült kitölteni, úgyhogy nem kell aggódni. :) 
Kedden, rögtön munka után nem sikerült hazajönnünk, mert annyira szép dombok vannak itt, hogy csak úgy elindultunk valamerre és órákig bicikliztünk meg gyalogoltunk amerre tetszett. Ott derült ki hegyről le, hogy az egyik biciklinek nincs fékje. :D Találtunk egy halastavat is, aztán mikor kezdett hűvösödni, hazatekertünk.
Szerdán délután átgyúrtuk Reginával a nemeztáskáimat. Ő a szobatársam, az egyik. Csütörtökön elmentünk futni a Küküllő partjáig, aztán este festettem a kreatív szobában. Jó élmény főleg a színkeverés eddig, mert a többi még nem úgy sikerül ahogy szeretném. :) De érdekes dolog az ecsetkezelés és Virágtól a múlt héten kaptam bútorfestős képeket, úgyhogy van mi alapján próbálkozni. Ha minden héten festek egy kicsit, akkor lesz merszem kifesteni a tükörkeretet amit Imoláéknál hagytam lealapozva. 
Ma délután eltekertünk Fiatfalvára. Az szinte egyben van Keresztúrral. Mind mentünk akik itt lakunk! Van ott egy kastély, azt megnéztük, aztán még kicsit továbbmentünk valami iszapvulkánt keresni, de az csak tavasszal működik. 
Jó volt együtt kimenni! Olyan szép időnk volt és szép itt mindenfelé az összes domb, meg a színek! Visszafelé ahogy jöttünk, vitték előttünk lovasszekéren a jó szagú szénát a naplementében..   Tissszta giccs. :D
Meg nagyon örülök, hogy itt nem kiskanállal kell az időt mérni, hanem annyi van végre, mint amennyi normális! És fényes helyen lakom, megint tetőablak alatt, és eddig az összes naplementét láttam, és a Küküllőt, ami úgyszintén nagyon szép! :) Tudtam, hogy itt majd megnyugszok és minden jó lesz.
így 5 nap után sikerült elmondanom önállóan az első három olyan helyes mondatomat angolul, amit nem szükségből mondtam, hanem csak úgy. :D Szóval vannak kis eredményeim is. :D 
Szerencsére viccelődni szavak nélkül is lehet, és igazából senki nem a szavaim miatt fog szeretni itt. :D még egy darabig biztos nem. 
Persze ha mindenki angol lenne, eléggé meg lennék szeppenve.. 
 
 
Ezek meg a képek:
 
 Ennyi sok alma volt Csíkban a fákon. Ez még a kézműves tábor után volt, amíg náluk voltam. Vasárnap.
 Eszterkével betettük a zsákokba.
 A mosolygó almákat
ide. 
 közben ezt láttuk, ha odanéztünk
utána elvittük szekéren az asztalokat a közbirtokosságnak, mert tőlük kaptuk kölcsön.
 Ezeket a csálé leveleket és vonalakat festettem Józsefné Csíki Virág felügyelete alatt. A bútorfestő asztalnál.
 Ezt a csililekvárt főztük Noéminél mikor először voltam nála.
 És ilyen szép helyek vannak
itt mindenhol.
  Meg ezek is
hogy az ember esze megáll
akármerre megy
 mindenhol lát valami szépet
 hát mit lehessen tenni?
 Ezekkel a férfikkel mentünk, Balra a Lett, jobbra Mihályka.
 Ez volt ma az iszapvulkán keresés.. (de nem láttunk semmit a naptól..)
 ahogy írtam, hó meleg volt
 itt mindenki küldi haza az Anyjának a szelfiket, aki pedig középen áll, Ő a legkeményebb rokker közöttünk. (Nem is küld szelfit az anyjának..)
itt meg megpróbálta mindenki, hogy felfér-e a legkisebb dombra. 
 
Nem fértek fel, mert én nem vagyok ott.
Bozzay Sári az Erasmus+ program támogatásával önkéntes Székelykeresztúron.
Az eredeti bejegyzés itt található: http://ultrasszonyok.blogspot.com/
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr3314304405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása