Hoppsza | sztorik önkéntesektől

A tüneményes lengyelek pici csodái

2016. június 06. 12:35 - Mokos Béla

Mészáros Krisztina írása

Uszoda - Pici csodák

Ilyen nincs, a kislány, aki retteg a víztől, ma hihetetlenül meglepett.
Az egyik órán az az osztály jött, amiben a víztől rettegő kislány van. Az óra második felében megkaptam, és elkezdtünk a medence egyik végéből a másikba menni. Ahol nem ért le a lába, ott már torzult a kis arca. Úgyhogy elkezdtem játszani vele. Belemerültem fejjel a vízbe és fújtam ki a levegőt, közben hülye hangokat kiadva és úúúúúgy röhögött, hogy észre sem vette, hogy nem ér már le a lába, vagy azt, hogy nem fogom a szivacsot (amivel úszik). Aztán mondtam neki, hogy most csinálja velem. Eleinte nem akarta belemártani az arcát a vízbe, de aztán csak rájött, hogy mókás., és felváltva nevettünk azokon a hangokon amiket kiadtunk.Ennek az lett az eredménye, hogy nagyon bátran úszott, és mikor az osztály már ment ki még megkérdeztem, hogy "na még egy kört?" és nagyon lelkesen mondta, hogy igen.
Annyira tüneményes volt, hogy el sem hiszem.

Wroclaw - papírpohárból Tokajit

Voltunk (ez volt a terv) International Food Meetingen, képviselni a magyar konyhát. Ebből az lett, hogy a hatalmas parkban nem találtuk meg magát a meetinget, szóval hármasban piknikeztünk egy halom kolbászos-hagymás katonával és általam sütött pogácsával. Hárman: egy magyar lány a tréningről, és egy magyar fiú Wroclawból. Jó volt kicsit elszakadni innen, jól éreztem magam.
Csenge utána lejött velem Miliczbe, körbevezettem a hatalmas világvárosunkban, a másnap reggelt úszással indítottuk, jó volt. :)

Röpi

Megyei verseny volt a sulinkban (ez a második az évben), ilyenkor mindenhonnan jönnek csapatok és a suliban alszanak - mert szállásra nincs pénz. Múltkor moziban voltam az angolosokkal, most viszont a meccsen segítettem összesíteni a pontokat. meghívtak a tanárok. Kapásból rossz iskolába mentem, mert két suli van, mindkettő a Biedronka mellett, úgyhogy én a rosszat céloztam meg elsőre. Kerítettek egy angoltanárt, aki nagyon kedves volt és segített kideríteni, hogy van-e bármi verseny ott (utána meg elnavigált a helyes helyre). Ami cuki volt, egy mondatot tud magyarul: Sok szeretettel meghívlak Wroclawba. Ezer éve tanulta meg, és nem megy ki a fejéből..:)
Maga a nap elég fárasztó volt, 11-től 6-ig folyamatosan mentek a meccsek, hangos volt és figyelni kellett, hogy hova mit írok. De nagyon élveztem, a mieinknek masszívan drukkoltunk, a tanárom tünemény még mindig. Megígértették velem, hogy az esti vacsin is részt veszek, úgyhogy nap végén hazajöttem Mazsizni, majd elmorzsoltam pár imát, hogy ne szakadjon le az ég mielőtt elindulok (nem hallgattattak meg szavaim), de a tanárom tudta, hogy  biciklivel járok, úgyhogy értem jött kocsival (kérés nélkül). Imádom. A vacsi jó volt, az igazgató mellett ültem, aki nem tud angolul, de azért kicsit segítséggel tudtunk beszélni, és az már kiderült, hogy hiányozni fogok, ha elmegyek. Másnap, szombaton volt a vége az egész versenynek, bementem a díjátadóra (két csapatunk jutott egyáltalán a második körbe, az egyikük 5. lett, a másikról lemaradtam - büszke voltam még így is).













Suli

Már profi módon rajzolok ruhadarabokat piciknek, a tanárom meg minden ilyen ötletért és segítségért nagyon hálás. A napköziben nagyon jól haladok a pontgyűjtős rendszerrel, és már sok hasznos dolgot tanultunk, nem csak játszunk. Jó látni, hogy lelkesek a kicsik, mikor megérkezem, és hogy már tudom őket fegyelmezni is. És nagyon szeretnek még mindig.















A tesitanárom elvitt pár olyan helyre itt, amit minden miliczi ismer és szeret, mert fontos része a kultúrának. Nem érti, hogy miért nem tud maga a csapat ezekről a helyekről. Szerzett nekem angol nyelvű leírást is a természeti kincsekről, imádom. Nagyon fognak hiányozni nekem is.

 

A boltban valamelyik nap egy bácsi beszélt hozzám, mondtam neki, hogy nem értem. Annyit tudtunk beszélni, hogy milyen nyelven tudok és hogy honnan vagyok, erre pár perc gondolkodás után megszólalt: "Jó napot kívánok". Teljesen meglepődtem, nagyon tündér volt. Amúgy mostanság valahogy mindenki ilyen, ha ruhát veszek, vagy bárhova megyek mindenki tudja, hogy nem lengyel vagyok, és valamit mond magyarul vagy angolul, ami Magyarországgal kapcsolatos. Tüneményesek :) 

Forrás: http://krisztitheexplorer.blogspot.hu/

Ha szeretnél te is EVS önkéntes lenni, az itt található jelentkezési lap kitöltésével tudod elindítani a folyamatot.

Az Európai Önkéntes Szolgálatról itt találsz részleteket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr718783866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása