Hoppsza | sztorik önkéntesektől

Sűrű első napok a német szószban

2017. január 18. 09:47 - Mokos Béla

Sipos Ferenc EVS önkéntes írása

Az utazásra a felkészülés sem volt egyszerű! Mit vigyek, milyen idő lesz, egy év alatt mire lehet szükségem... Hasonló kérdések futottak végig a fejemen! Az se sokat segített, hogy rövid volt a határidő indulásig és december végén a hivatalos ügyek intézése sem egyszerű. Január 5-én meg indulás! De szerencsére sikerült időben mindent elintézni. Irány Németország! Utazáshoz a vonatot választottam, mivel 2 bőrönddel, 1 sporttáskával jöttem el otthonról. 1 év az sok idő! Ki tudja mire lesz szükségem. Mivel az utazásra keretösszeg van meghatározva, ezért ez tűnt a legjobb megoldásnak. A repülővel ellentétben itt nincs súlyhatár megszabva a bőröndre. Az út kicsit hosszú volt, de gyorsan eltelt. Annyira kizökkentem a mindennapjaimból, hogy észre se vettem, és már itt voltam! Hát az is igaz, hogy az a 2-3 film is rásegített amit útközben megnéztem.

 

Hallo Berlin!

 

Az esti órákban  érkeztem meg Berlinbe a Hauptbahnhofra. Az egyik útitársam akivel Pesten ismerkedtem meg segített a csomagjaimat leadni. Ő meg ment tovább. Egy kis várakozás után jött értem a Németországi projektfelelős. A várakozási időt kihasználva megvacsoráztam a közeli döneresnél míg ő odaért. Késett a vonatja.

Első napok:

A szállás ahol vagyok egy 4. emeleti tetőtéri lakás, ahol öten vagyunk egyszemélyes szobákban. Az első 2-3 napban csak a fehérorosz lakótársam volt még itt, de nem sokat találkoztam vele, mivel a megérkezésemet követő napon mentünk a városházára bejelentkezni majd a bankba bankszámlát nyitni. Ezután ami még pozitívan érintet, hogy a fogadó szervezet koordinátora meghívott ebédre. Az első napok nagyon lefárasztottak új hely, új nyel, ,új emberek... Az agyfagyás már itt elkezdődött ! A nap végére a fejem már nagyon megfájdult, de a következő napok sem voltak egyszerűek. Szerencsére jött a hétvége, de még így is annyi volt az újdonság, hogy nap végére ismételten kidőltem :) Vasárnap elmentem megismerni jobban a környéket. Elmentem a közeli parkba, ami nagyon tetszett .

 

A séta segített kikapcsolni. Vasárnap megérkezett a többi lakótársam is egy orosz, egy spanyol és egy osztrák. Kedden elmentünk megnézni a leendő munkahelyemet, majd másnap már mentem is. Az első nap nagyon fárasztó volt az agyfagyás is folytatódott! Annyi volt az újdonság, az új szavak, új kollégák plusz a 18 új gyerek, hogy fel sem tudtam fogni. Próbáltam megjegyezni az új szavakat, az új neveket, de nem ment. Nagyon kellet koncentrálnom a folyamatos németre. A gyerekek gyorsan befogadtak. Megszánkóztattam őket az óvoda udvarán. Nagyon élvezték. A következő 2 nap már könnyebb volt, de nem sokkal ! Egyszerűbb volt, mivel az előző napok tapasztalatait már fel tudtam használni. A sok nehézség ellenére minden nap 3-4 órát minimum rászánok a tanulásra különböző formában, ami már kezd látszódni, kezdenek visszajönni a már régen megtanult szavak is. Munka után kb 18:30-22:00-ig ami a csövön kifér! Ha már annyira fáradt vagyok, hogy az új szavak tanulása már nem megy, akkor jön a német videónézés.

 

Sipos Ferenc Németországban EVS önkéntes az Erasmus+ program támogatásával.

A bejegyzés eredetije itt található: http://feri-potsdam.blog.hu/

Fogadó szervezete: Kindergarten Storchennest, Potsdam, http://www.kita-storchennest.de/ 

Küldő szervezet: Fiatalok a Vidékért Egyesület

Ha szeretnél te is EVS önkéntes lenni, az itt található jelentkezési lap kitöltésével tudod elindítani a folyamatot.

Az Európai Önkéntes Szolgálatról itt találsz részleteket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr9812134811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása