Hoppsza | sztorik önkéntesektől

EVS kiutazás előtt

2016. november 16. 10:42 - Mokos Béla

Sárga Noémi, EVS önkéntes írása

Október 4-én utaztam ki Spanyolországba. De hogyan is zajlott a felkészülés a 9 hónapos utazásra, vagy ha még előbbről kezdem, hogyan is jött az EVS ötlete?

Nővérem pár évvel ezelőtt szinten Spanyolországban volt önkéntes. Amikor őt meglátogattam Sevillában, tudtam, hogy Spanyolországba szeretnék én is menni, amikor elérkezik a megfelelő idő. Beleszerettem Spanyolországba akkor. A napsütésbe, a melegbe és abba, hogy az emberek kedvesek, nyitottak és beszélgetni akarnak a buszmegállóban. Szinte csak Spanyolországba pályáztam projektre, és azon belül is leginkább délre. Az volt az álmom, hogy hosszú időt töltsék egy olyan helyen, ahol nincs tél, és szinte bármikor le tudjak menni a tengerpartra. És…. valóra vált.

Egy évvel korábban is pályáztam, de akkor nem sikerült fogadó szervezetet találnom. Most már nagyon örülök annak, hogy ez így történt. Ebben az évben, kicsit az esélytelenek nyugalmával pályáztam, de úgy gondoltam adok a dolognak még egy esélyt. Leginkább azért voltam annyira nyugodt a pályázást illetően, mert elnyertem a tanulmányi Erasmus-t Lisszabonba, mesterképzés második félévére. Így akárhogy is alakult volna, csak jó lehetett.

Amikor április elején, végül kiválasztottak egy projektre gyorsan újra kellett magamban terveznem a következő évet. Akik ismernek, tudják, hogy ez milyen szerepet játszik az életemben. Egyszerűen nem tudok terv nélkül létezni. Nem kell nagyon kidolgozott tervnek lennie, csak nagyjából tudnom kell, mikor, mit csinálok és hol. Egy kicsit sajnáltam, a lisszaboni Erasmus-t, hiszen azt vissza kellett mondanom. De arra pályázhatok később is és azt könnyebb megkapni, mint EVS fogadó szervezetet találni.

A következő hónapok a felkészüléssel  teltek. Az elején főként lélekben készültem rá. Záróvizsgára való tanulás közben is ez tartotta bennem a lelket: ,,csak ki kell bírni, túl lenni rajta és utána mehetek”, illetve fontos volt az is, hogy mesterképzésre is bekerüljek, hogy nyugodtan tölthessem kinn a következő évet. Szerencsére ez így is történt, tehát jelenleg passzív hallgató vagyok.

Ahogy telt az idő, igyekeztem felkészülni az útra. Többször előfordult, hogy vettem olyan dolgokat, amit tudtam, hogy magammal fogok vinni pl.: sárga hátitáska, strand ruha és kalap. Akármennyire is klisének tűnik ez, szükségem volt, valami kézzel fogható dologra, ami emlékeztet arra, hogy hamarosan indulok. Valami, ami Spanyolországba illik.

Sok időt töltöttem a barátaimmal, családtagjaimmal. Egész nyáron ez volt a prioritás. Ez leginkább az utolsó hónapban csúcsosodott ki. Igyekeztem a számomra fontos emberekkel még egy utolsó találkozót beiktatni, és utolsó utánit is. Előfordult, hogy az utolsó utáni után is volt még egy találkozás. Megpróbáltam elmenni minden kedvenc helyemre, és minden kedvenc ételemet végig enni. Általában ezek magyaros ételek voltak, mint gulyásleves, lecsó, körözött, túró rudi, de a kedvenc süti és kávé sem maradhatott ki.

Pesti albérletemből ki kellett költöznöm. Haza cuccoltam Győrbe a szüleimhez a régi szobámba az összes holmimat, ami nem fért be az autóba egy fordulóval.  Ezután sorra következtek a tényleges elintézni valók, mint a repülőjegy vásárlás, az utazás előtti tréningen való részvétel. Utazásom előtt egy héttel derült ki, hogy nincs lakásunk Elchében, mert gond volt a szerződéssel. Bíztam benne, hogy egy héttel később lesz, hol laknunk.

Szerencsére lett.

Aztán elérkezett az utolsó budapesti napom, a ténylegesen utolsó találkozók és a bepakolás ideje….

Hazudnék ha azt mondanám, hogy egyszerű mindent és mindenkit ott hagyni kilenc hónapra. De őszintén hiszek abban, hogy a legjobb dolgok a komfortzónán kívül történnek.

Így, 2016. október 4-én felületem a repülőgépre …

img_24391

 

 erasmus_logo_mic_1.jpg

Sárga Noémi Spanyolországban EVS önkéntes az Erasmus+ program támogatásával.
Fogadó szervezete az Elche Juventud
Magyaországi küldő szervezete a FIVE.
A bejegyzés eredetije itt található: https://sarganoemievs.wordpress.com/2016/10/26/first-blog-post/

Ha szeretnél te is EVS önkéntes lenni, az itt található jelentkezési lap kitöltésével tudod elindítani a folyamatot.

Az Európai Önkéntes Szolgálatról itt találsz részleteket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hoppsza.blog.hu/api/trackback/id/tr1011965025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása